۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۶۵۱۲۴۲
شرح دعای روز نهم ماه مبارک رمضان؛

پیامبراکرم مظهر رحمت واسعه الهی| رضایت پروردگار شرط کمال ایمان

پیامبراکرم مظهر رحمت واسعه الهی| رضایت پروردگار شرط کمال ایمان
آیت الله تحریری پیامبراکرم (ص) را مظهر رحمت واسعه الهی دانست و گفت: شرط رسیدن به کمالات عالیه کسب رضایت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز یکشنبه در تبیین شرح دعای نهم ماه مبارک رمضان با قرائت «اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِكَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِكَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِكَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِكَ یا أمَلَ المُشْتاقین» گفت: خدایا قرار بده برایم در اين ماه بهره‌اى از رحمت فراوانـت و راهنمائیم كن در آن به برهان و راه‌هاى درخشانت و بگیر عنانم را به سوى رضایت همه جانبه‌ات به دوستى خود اى آرزوى مشتاقان.

وی با بیان اینکه رمضان ماه نزول رحمت‌های الهی است، ادامه داد: انسان باید در این ماه سعی کند آن چیزهایی که خداوند برای او خواسته را درک کند و بشناسد؛ خداوند متعال جز رحمت از انسان چیزی نخواسته به همین خاطر نبی رحمت را به‌سوی بشر فرستاد تا در مسیر الهی از رحمت‌های خاص خداوند بهره‌مند شود.

آیت‌الله تحریری با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: در قرآن کریم آمده انسان به رحمت و تفضل الهی خوشحال باشد؛ اگر تفضل و رحمت الهی نباشد انسان زیانکار خواهد شد ازاین‌جهت در بخشی از دعای امروز از خداوند می‌خواهیم ما را به آن برهان‌های درخشان و نشانه‌های خودش توجه دهد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه خداوند انبیا و اولیای الهی را از نشانه‌های عظیم خود قرار داده است، اظهار داشت: بر همین اساس باید از پروردگار بخواهیم ما را به‌سوی این نشانه‌ها راهنمایی کند، انسان به هر میزان به این نشانه‌ها توجه کند به همان مقدار به هدایت دست‌یافته است.

وی با اشاره به فراز دیگر دعای روز نهم، گفت: در بخشی از این دعا از خداوند می‌خواهیم ما را به‌سوی اموری که موجب خشنودی او می‌شود هدایت کند؛ انسان اگر ابعاد خشنودی خداوند را در شؤون مختلف زندگی درک کند و بشناسد به آن امور ملتزم می‌شود.

آیت‌الله تحریری ادامه داد: هر چیزی را که خداوند بشر را به انجام و یا ترک آن امر کرده انسان به انجام و ترک آن ملتزم باشد این طاعت مورد مرضی الهی است؛ بنابراین انسان با حرکت در مسیر طاعت الهی می تواند رضایت پروردگار را جلب ‌کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با تأکید بر اینکه خداوند از برخی انسان‌ها به‌صورت خاص راضی است، خاطرنشان کرد: همه حرکات و سکنات انسان باید مطابق با رضایت الهی باشد چنین انسانی به بالاترین شرافت و مقام مشتاقان دست می‌یابد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات